Celoslovenské Bienále divadelnej fotografie 2024 pozná víťazov. V poradí už trojnásobným laureátom ocenenia Grand Prix sa stal Robert Tappert.
Súťaž Bienále divadelnej fotografie vyhlasuje Divadelný ústav každé dva roky. Spolupracuje na ňom s partnermi. Partnerom súťaže je nielen Katedra fotografie a nových médií Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. Slávnostné vyhodnotenie 6. ročníka sa uskutočnilo ešte 30. októbra 2024 v priestoroch foyer Činohry Slovenského národného divadla a bolo spojené s vernisážou výstavy prihlásených fotografií, ktorá v SND potrvá aj počas novembra. Do 6. ročníka súťaže svoje diela prihlásilo 17 fotografiek a fotografov. Celoslovenské Bienále divadelnej fotografie 2024 tak už pozná svojich víťazov.
Absolútny víťaz a držiteľ Grand Prix získava od Divadelného ústavu samostatnú výstavu honorovanú sumou 1000 eur. Ďalšie ceny pre víťazov do súťaže venovali partneri vyhlásenia výsledkov Bienále divadelnej fotografie 2024, ktorými sú časopis FOTO, štúdio pre tlač fotografií FOTOPOINT a e-časopis kød – konkrétne o divadle.
Bienále divadelnej fotografie 2024 opäť s víťazstvom pre Roberta Tapperta
V poradí už trojnásobným laureátom ocenenia Grand Prix Bienále divadelnej fotografie sa v roku 2024 stal Robert Tappert za sériu inscenačných fotografií Pes na ceste (Pavel Vilikovský, Slovenské národné divadlo, Bratislava, 2024). „Robert Tappert má k divadlu blízko a je to vidieť aj na jeho fotografiách. Vie zachytiť podstatné okamihy divadelnej inscenácie a rovnako aj výrazné herecké gestá. Jeho inscenačné fotografie tak expresívne vypovedajú nielen o atmosfére, ale aj o samotnom diele,“ uviedla o najúspešnejších dielach tohto ročníka riaditeľka Divadelného ústavu Vladislava Fekete.
Druhé miesto získal Joseph Marčinský za fotografiu zo série portrétnych fotografií Maestro Juraj Steiner. Na treťom mieste sa umiestnil Igor Stančík za sériu inscenačných fotografií História istého násilia (podľa románu Édouarda Louisa Histoire de la violence, Divadlo LUDUS, Bratislava, 2023).
Študentskú cenu získala Karolína Korimová za fotografiu zo série inscenačných fotografií Embodying the Monster (autorská monodráma inšpirovaná románom Frankenstein, čiže Moderný Prometeus od Mary Shelleyovej, Divadlo LAB, Bratislava, 2024). „Víťaznú fotografiu hodnotiaca komisia označila za najvýraznejšiu v študentskej kategórii. Autorke sa v kompozícii jedného z obrazov podarilo prepojiť priestor, gesto a dramatický výraz,“ dodala V. Fekete.
INZERCIA / Článok pokračuje pod reklamou
Rozhodovala odborná porota
Členmi a členkami hodnotiacej komisie BDF 2024 boli predsedníčka komisie a pedagogička Jana Ilková z Katedry fotografie a nových médií Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, fotografka a šéfredaktorka Fotonovín Stredoeurópskeho domu fotografie Zuzana Pustaiová, vedúci Institutu umění – Divadelního ústavu v Prahe a spoluzakladateľ českého Bienále divadelní fotografie Ondřej Svoboda, vedúca Centra výskumu divadla v Divadelnom ústave Dária Fojtíková Fehérová a riaditeľka Divadelného ústavu Vladislava Fekete.
Mená najúspešnejších divadelných fotografov sme sa dozvedeli počas slávnostného vyhodnotenia spojeného s vernisážou výstavy výberu z prihlásených diel, ktorá sa realizuje v spolupráci so Slovenským národným divadlom. Vo foyer Činohry SND si ju verejnosť môže pozrieť počas celého novembra, a to vždy polhodinu pred každým predstavením.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
TS, Divadelný ústav, www.theatre.sk
Foto: Tibor Géci
Zdroj: Divadelný ústav
Redakciu informovala a fotografie poskytla Lenka Leláková, PR & marketing Divadelný ústav
*** Posledná aktualizácia: 2024-11-11 (support/adm/terv)***